Was u tot voor kort huurder bij een SVK en hebt u vragen? Neem dan rechtstreeks contact op.

Contacteer de SVK-bewonerswerking

Als u een woning toegewezen krijgt en u aanvaardt die, dan ondertekent u een huurcontract. Sinds 1 maart 2017 werken we met tijdelijke huurcontracten. Als u voor deze datum al huurder was, hebt u een contract van onbepaalde duur.

Als huurder moet u elke maand uw huur betalen. Sinds 1 januari 2020 is er een nieuwe huurprijsberekening. Om uw huurprijs te berekenen, kijken we vanaf nu naar het inkomen, de marktwaarde van de woning, uw gezin en de kwaliteit van de woning. Als u in een appartement woont, betaalt u maandelijks ook een voorschot op de huurlasten.

Samen dragen we uiteraard ook zorg voor de woning die u huurt. Dit betekent dat u soms een herstelling moet uitvoeren, soms wij als woonmaatschappij. Onze maatschappij gebruikt een ZieZo!-boekje met een handig overzicht van wie wat moet herstellen en betalen. U kan defecten melden via ons online meldingsformulier.

Bij Dimensa vinden we het belangrijk dat u zich thuis voelt in uw woning en in uw buurt. Wij doen daarom ons best om u zoveel mogelijk te informeren over wat wel en niet kan, om uw mening te vragen en om buurtinitiatieven te stimuleren. Met ons 'Wij de Wijk'-project willen we jullie nog meer betrekken bij de toekomst van jullie wijk.

In sommige gevallen kunnen wij u echter ook vragen om te verhuizen. Dat is het geval als u onderbezet woont of als uw woning gerenoveerd moet worden. U kunt ook zelf de beslissing nemen om te verhuizen.

Hebt u na het lezen van de volgende pagina's nog vragen? Lees dan onze 'Veelgestelde vragen' of contacteer onze diensten.

Veelgestelde vragen 

Contacteer de bewonerswerking Contacteer de huuradministratieContacteer de Technische Dienst

Hoe kunnen we u van dienst zijn?

Ons algemeen nummer is 09 223 50 45 of contacteer rechtstreeks de juiste dienst.

Veelgestelde vragenContacteer ons